Marka „dziennikarz” – komentarze eksperckie

W poprzednim wpisie poświęconym dobrym praktykom budowania reputacji dziennikarza, sygnalizowałam wyprawę na „Dni z dziennikarstwem w poznańskim SWPS”. Miałam rozmawiać ze studentami i licealistami o reputacji zawodu dziennikarskiego (swoje obserwacje i refleksje po spotkaniu podsumuję w oddzielnym wpisie).

W ramach przygotowań do spotkania poprosiłam na FB o komentarz na bloga kilka osób, których zdanie w omawianym temacie jest dla mnie ważne. Poniżej wypowiedzi profesor Barbary Głębickiej-Giza, Amelii Łukasiak, Jarosława Kuźniara, Marcina Prokopa i Stefana Szczepłka.

Ich odpowiedzi na pytanie:

Czytaj dalej…

Po drugiej stronie mikrofonu

W poprzednim wpisie wspomniałam o wizycie w Radio PIN. Chciałam jeszcze do niej wrócić i porozmawiać o budowaniu reputacji przez dziennikarzy, także tych, których zwykle nie widać. Sama w czasach studenckich prowadziłam z Najdroższym radiowy „Klub Trójki”. Nie czułam się wtedy do tego w żaden sposób przygotowana. Moim największym ówczesnym sukcesem było odkrycie Czytaj dalej…

O sile lojalności

W ostatnim tygodniu prowadziłam warsztaty dla menedżerek dużej korporacji. Rozmawiałyśmy o budowaniu marki lidera, zarządzaniu relacjami i o sile networkingu, także w środowisku biznesowym. Inicjatorem warsztatów była silna i lojalna wobec pozostałych, kobieta w zarządzie owej korporacji. I dziś właśnie do owej lojalności chcę wrócić.

Czy człowiek powinien być lojalny? Czy marka, która chce być liderem swojego rynku i oczekuje lojalności partnerów, powinna być wobec nich lojalna?

Niby oczywiste, że Czytaj dalej…

Marka, że Szok

Podeszła po zakończeniu mojego wystąpienia na pierwszym tegorocznym Mentoring Best Practice Forum. Było to zupełnie przypadkowe spotkanie, które dzieliło kilka lat od poprzedniego.

Opowiedziała mi swoją historię.

Znam wielu ludzi, których historie życia są pełne dramatycznych wydarzeń. Jednak tylko nieliczni mają pełną świadomość Czytaj dalej…

Co (w) sobie hodujesz?

Hodowanie polega na doglądaniu, poświęcaniu uwagi, podlewaniu, karmieniu, dbaniu…

Z tej perspektywy zastanów się dziś, co (w) sobie hodujesz?

Znam osoby, które hodują zwierzęta domowe, kwiaty, paznokcie, rzęsy, urazę, gorycz, niechęć, melancholię, refleksyjność, marzenia, lęki, wrzody na żołądku, a czasem i te najgroźniejsze choroby, które Czytaj dalej…

Marka hałaśliwa.

Dzisiejszy tekst na harvardzkiej stronie poświęciłam sposobowi komunikacji marki w przestrzeni publicznej.

Zapraszam do jego lektury: Jak głośno musisz krzyczeć, aby zaczęli Cię szanować?

Zgodzisz się, że ludzie uznawani za niekwestionowane autorytety nie hałasują i nie pokrzykują na innych w przestrzeni publicznej? Nawet jeśli wokół nich jest tłum, to tłum raczej uważny, gotowy słuchać, a nie wrzeszczeć.

Oddzielmy zatem grubą kreską prawdziwe autorytety od Czytaj dalej…

Marka osobista.Tu i teraz.

Ostatni tekst na harvardzkiej stronie poświęciłam roli lidera oraz pracownika w promowaniu marki osobistej i marki pracodawcy równocześnie. Zanim pójdziemy dalej, zapraszam do lektury:

Pod czyją marką pracujesz

Z budowaniem osobistej reputacji jest tak jak z innymi ważnymi rzeczami odłożonymi na później w naszym życiu.

Ania, bohaterka opisanej historii zachowując się zwykle jak pirat Czytaj dalej…