Zaiste fakap…
Żeby o czymś mówić z pasją, ciekawie, w interesujący czy poruszający sposób, trzeba mieć coś wartościowego do powiedzenia. Dziś skupiamy się na myślach prowadzących do mądrych, inspirujących i wartościowych zdań padających z ust polskiego lidera.
Dla tych, którzy nie śledzą na bieżąco blogosfery liderów biznesu Harvard Business Review Polska – ostatni tekst, który się szeroko „rozsiał”: http://blogi.hbrp.pl/blog-biznesowy/piekne-mysli-prezesa/
Personal branding – konkurowanie pięknymi autorskimi myślami
Chcesz być autentycznym i wpływowym liderem, zadbaj o momenty, w których masz zmotywować swoich pracowników, mówiąc do nich na szerszym forum (o zarządzaniu „przez chodzenie” będziemy mówić kiedy indziej):
- Mów do ludzi w jakimś dobrze określonym celu.
- Przygotuj się do wystąpienia przed pracownikami równie skrupulatnie jak do wystąpienia przed radą nadzorczą.
- Używaj ładniej polszczyzny.
- Mów zrozumiałem językiem.
- Naucz się mówić z błyskiem w oku o swoich planach i marzeniach.
- Prezentuj cele w sposób wskazujący na korzyści i wartości.
- Argumentuj raczej z poziomu serca niż rozumu.
- Bądź sobą, nie kreuj się na kogoś, kim nie jesteś.
- Mów bardziej do ludzi niż do mikrofonu.
- Zbieraj feedback: co ci się udało znakomicie, a co wymaga poprawy w przyszłości .
Jak zwykle, ciekawa jestem Twoich komentarzy:) A sama, zabieram się za tekst o „Ludziach – mewach”.