Spinacz

Do napisania tekstu zainspirował mnie M., gdy na FB zaczęłam wyrażać sprzeciw wobec naruszania moich wartości. Mojej wolności, oczekiwania profesjonalizmu, szacunku i rozwoju. Znajomi je podzielający przyklasnęli, jednak kilku zareagowało żalem lub złością. I wtedy M. powiedział, że dziś łatwo jest dzielić ludzi. Sztuką jest nas integrować ponad podziałami.

spinacz_całus

Czytaj dalej…

Poważnie, czyli uważnie

Miałam iść malować paznokcie przed koncertem Najdroższego, ale mnie naszło na napisanie tego tekstu:). Wczoraj, w swojej prywatnej przestrzeni na Fejsie, zainicjowałam dyskusję dotyczącą filmu reklamującego gazeta.pl. Dziennikarze czytają otrzymane od czytelników obraźliwe uwagi na własny temat zwane powszechnie „hejtami”, agresywne i wulgarne. Zagotowałam się…

Dobre codzienne nawyki

Wartościowe nawyki

Czytaj dalej…

Co niesiesz w plecaku, Niebieskooki?

Nie mam jasności, co sprawiło, że z prawdziwą radością, poza RMF Classic, zaczęłam w samochodzie słuchać Radia Nostalgia. Za czym ta moja nostalgia? Za dzieciństwem spędzanym u dziadków na wsi, gdzie jedynym medium było radio i podniosły, wyczekiwany moment „Koncertu życzeń” (Boże, jak ja wtedy marzyłam, żeby ktoś mi takie życzenia przez radio złożył:)? Za czasem podstawówki, kiedy to wiosna żółciła się pięknie mleczem przy ul. Górnośląskiej i Jazdów? Za Czytaj dalej…

O sile lojalności

W ostatnim tygodniu prowadziłam warsztaty dla menedżerek dużej korporacji. Rozmawiałyśmy o budowaniu marki lidera, zarządzaniu relacjami i o sile networkingu, także w środowisku biznesowym. Inicjatorem warsztatów była silna i lojalna wobec pozostałych, kobieta w zarządzie owej korporacji. I dziś właśnie do owej lojalności chcę wrócić.

Czy człowiek powinien być lojalny? Czy marka, która chce być liderem swojego rynku i oczekuje lojalności partnerów, powinna być wobec nich lojalna?

Niby oczywiste, że Czytaj dalej…

Marka osobista.Tu i teraz.

Ostatni tekst na harvardzkiej stronie poświęciłam roli lidera oraz pracownika w promowaniu marki osobistej i marki pracodawcy równocześnie. Zanim pójdziemy dalej, zapraszam do lektury:

Pod czyją marką pracujesz

Z budowaniem osobistej reputacji jest tak jak z innymi ważnymi rzeczami odłożonymi na później w naszym życiu.

Ania, bohaterka opisanej historii zachowując się zwykle jak pirat Czytaj dalej…

Czy i jak liczba „lajków” i „hejtów” wpływa na Twoje życie?

„To, co inni myślą o nas, dotyczy ich – nie nas. To, co my myślimy o innych – dotyczy nas, a nie ich” powiedział M. Dubois.

Zdarza mi się pracować z profesjonalistami, ekspertami, „gwiazdami” swoich zawodów, ludźmi, którzy z racji wykonywanej roli zawodowej lub społecznej są narażani na agresję ze strony innych. Nie radzą sobie w takich sytuacjach.

  • Albo udają nadludzi, starając się zawrócić cały ocean trudnych emocje w głąb siebie.
  • Albo czują się pozbawieni życiowej energii wobec ataków ze strony nieznajomych widzów, czytelników, obywateli i „hooliganów – misjonarzy” różnego sortu.
  • Albo wdają się w „pyskówkę” z anonimowym tłumem.

W takich sytuacjach często spotykam się z Czytaj dalej…