„Schizofrenik”, czyli szef o podwójnej osobowości

Jeśli chcesz być liderem – zarządź najpierw sobą. Tak brzmiała moja teza na inauguracji Business Insider Polska. Przez ostatnie cztery lata przez moje ręce na warsztatach przewinęło się niemal 17 tys menedżerów z korporacji działających na polskim rynku. Kadra z firm stosunkowo dojrzałych, menedżerowie gotowi na trudne treści związane z budowaniem marki lidera, marki zespołu i marki zarządu. Większość z nich uważa za normalne, że jest się kimś innym w domu, a kimś innym w pracy.

schizole1

Czytaj dalej…

8 upps w kobiecej komunikacji

Co mężczyzn najbardziej uwiera w komunikacji kobiet w biznesie? Notatki do tego tekstu robiłam podczas konferencji organizowanej przez jeden z banków dla swoich menedżerek. Występowałam w gronie ciekawych prelegentów, m.in. Magdaleny Dziewguć z Google, Edwarda Stanocha z Aon Hewitt i kapitana Romana Paszke. I to Pan Edward właśnie odwołał się do artykułu prasowego, do którego chcę wrócić.

film "Nine to Five"

film „Nine to Five”

Czytaj dalej…

Co zjada kultura i czemu jest taka żarłoczna?

Peter Drucker napisał, że „kultura zjada strategię na śniadanie”. Dodałam swego czasu na harvardzkim blogu, że zjada ona również reputację lidera. Przed chwilą zaś przeczytałam ciekawy tekst „Culture eats your structure” i LinkedIn’ową dyskusję wokół pytania: kultura czy strategia. Przyjrzyjmy się kwestii pod kątem budowania marki osobistej i rozwijania biznesu (bo mało kto chce go zwijać, prawda?:)

źródło: wiadomosci.wp.pl

źródło: wiadomosci.wp.pl

Czytaj dalej…

Poranieni ludzie

Spotykałam w swoim życiu ludzi poranionych przez bliskich, kolegów, szefów i przyjaciół, często nieświadomych zadanych ran i spustoszeń. Widziałam wielu, których wartościowe i poranione wnętrze święciło przez liczne „dziurki” zostawione w ich ciele i sercu – podziurawionych jak szwajcarski ser. Pisałam już o tym wcześniej (link). Nasz mózg nie odróżnia fikcji od prawdy. Żart jest żartem, gdy śmieszy, a nie rani. Hejt jest …

Police handout image of an X-ray showing multiple nails embedded in the skull of 27-year-old Chen (Anthony) Liu

Czytaj dalej…

Marka osobista wiecznie żywa w sieci

Ten tekst napisałam jakiś czas temu i czekałam z publikacją na Święto Zmarłych. Michał Zieliński zwany Mizielem. Łebski facet, pasjonat badań marketingowych, pogodny, sympatyczny i bezpretensjonalny. Pracowaliśmy razem w Biurze Reklamy TVP S.A. Spotykam go w sieciach społecznościowych, chociaż pochowaliśmy go kilka lat temu.

Pamiętaj o śmierci jeszcze za życia

Pamiętaj o śmierci jeszcze za życia

Czytaj dalej…

Sumienie miał czyste. Nieużywane.

Tytuł to cytat z „Myśli nieuczesanych” Stanisława Jerzego Leca. Obiecałam na FB, że rozwinę tu poruszony wątek sumienia w życiu, w biznesie i w przestrzeni publicznej. Sumienie, rzecz taka cicha i osobista, a głośna w mediach ostatnimi czasy. Ktoś w naszej emocjonującej dyskusji fejsbukowej użył argumentu, że jeśli osoba, nawet łamiąca prawo, ma Czytaj dalej…

Jak Pana widzą, dyrektorze?

Spotkałam ją podczas prowadzonych warsztatów. Mówiłam o marce liderki, ona o sekretach wizerunku. Znam wielu ekspertów od wizerunku. Ona jednak była spójna z tym, o czym mówiła, mówiła ładną polszczyzną, miała w sobie żar pasjonata i atencję dla słuchających. Przypadłyśmy sobie do gustu. Zaprosiłam ją do napisania wakacyjnego tematu dotyczącego 10 grzechów głównych związanych z wizerunkiem Czytaj dalej…